Uvádění učitelů na 1. stupni základní školy: příklad inspirativní praxe – Bc. Veronika Slaninková
Bc. Veronika Slaninková
Master's thesis
Uvádění učitelů na 1. stupni základní školy: příklad inspirativní praxe
Induction of beginning primary school teachers: example of inspirative practice
Abstract:
Diplomová práce se zabývá uváděním začínajících učitelů na 1. stupni ZŠ. Teoretická část předkládá východiska pro práci uvádějícího učitele a vedení školy s učitelem začínajícím v rámci adaptačního období. Pozornost je věnována kompetenčnímu profilu všech zúčastněných aktérů procesu uvádění. Dále se specificky zaměřuje na mentoring jako formu podpory začínajících učitelů. Empirická část seznamuje s …moreAbstract:
The thesis deals with the induction of beginning teachers at the prima-ry school level. The theoretical part presents the background for the work of the introducing teacher and the school management with the beginning teacher within the adaptation period. The section is devoted to the competence profile of all actors involved in the induction pro-cess. Furthermore, it specifically focuses on mentoring …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gpibj/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
- Reader: Mgr. Lucie Grebíková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Zastoupení české autorské pohádky ve vybraných čítankách pro 1. stupeň základní školy a její vliv na žáky 1. stupně ZŠ
Zdislava Suchomelová -
Postoje učitelů 1. stupně ZŠ na školách bez environmentální profilace k environmentální výchově na 1. stupni ZŠ
Lenka Blahynková -
Přechod z 1. stupně základní školy s Montessori výukou na 2. stupeň základní školy s běžnou výukou z pohledu žáka
Eliška Koupilová -
Přechod dětí z mateřské školy do základní školy pohledem učitelů, náměty na přípravu dítěte do 1. ročníku základní školy
Lenka Šavrňáková -
What's in a Name? Effect of Alphabetical Ordering on Students' Achievement: Example from Czech Elementary and Lower Secondary Schools
Martin Regéczy -
Competency models of data analyst and their usage in practice
Monika Faltová -
Kompetenční profil vybrané manažerské funkce v hotelu.
Yana Vahidova -
Kompetenční profil vybrané profese v hotelnictví nebo cestovním ruchu
Pavel Žďárský