Bc. Veronika Slaninková

Master's thesis

Uvádění učitelů na 1. stupni základní školy: příklad inspirativní praxe

Induction of beginning primary school teachers: example of inspirative practice
Abstract:
Diplomová práce se zabývá uváděním začínajících učitelů na 1. stupni ZŠ. Teoretická část předkládá východiska pro práci uvádějícího učitele a vedení školy s učitelem začínajícím v rámci adaptačního období. Pozornost je věnována kompetenčnímu profilu všech zúčastněných aktérů procesu uvádění. Dále se specificky zaměřuje na mentoring jako formu podpory začínajících učitelů. Empirická část seznamuje s …more
Abstract:
The thesis deals with the induction of beginning teachers at the prima-ry school level. The theoretical part presents the background for the work of the introducing teacher and the school management with the beginning teacher within the adaptation period. The section is devoted to the competence profile of all actors involved in the induction pro-cess. Furthermore, it specifically focuses on mentoring …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2024
  • Supervisor: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Lucie Grebíková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta