Názory pedagogů Férové základní školy na inkluzivní vzdělávání a na spolupráci s asistenty pedagogů – Bc. Monika Šponerová
Bc. Monika Šponerová
Master's thesis
Názory pedagogů Férové základní školy na inkluzivní vzdělávání a na spolupráci s asistenty pedagogů
Teacher s attitudes towards inclusive education and teaching assistants
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit a analyzovat názory pedagogů jedné základní školy nacházející se v Jihomoravském kraji na inkluzivní vzdělávání a na jejich spolupráci s asistenty pedagoga. Diplomová práce se skládá ze dvou částí – teoretické a empirické. První část je věnována zpracování teoretických informací týkajících se školské legislativy a rovněž účastníkům inkluzivního vzdělávání. Druhá …moreAbstract:
The aim of this dissertation is to identify and analyze the opinions of teachers and their cooperation with teacher assistants of one primary school in South-Moravian region which is focused on inclusive education. This dissertation has two parts – Theoretical and Empirical. The first part is devoted to processing of theoretical information which are about school legislation and participants in inclusive …moreKeywords
Inkluzivní vzdělávání inkluze integrace legislativa učitel škola speciální vzdělávací potřeby podpůrná opatření hlavní vzdělávací proud asistent pedagoga individuální vzdělávací plán inclusive education inclusion integration legislative teacher school special educational needs support measures general education teaching assistant individual education plan
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jctic/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 2. 2017
- Supervisor: Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠPONEROVÁ, Monika. \textit{Názory pedagogů Férové základní školy na inkluzivní vzdělávání a na spolupráci s asistenty pedagogů}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/h698rm/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Romana Tomášková -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová