Consumption of Organic and Bio Products by University Students: Comparison of Czech Republic and France – Katarína Chmelová
Katarína Chmelová
Master's thesis
Consumption of Organic and Bio Products by University Students: Comparison of Czech Republic and France
Consumption of Organic and Bio Products by University Students: Comparison of Czech Republic and France
Abstract:
Cílem této práce bylo analyzovat rozdíly ve vnímání biopotravin, jejich pozice na trhu, znalosti symbolů označujících ekologické produkty a jejich spotřeby univerzitními studenty ve dvou vybraných evropských zemích s úplně rozličným vývojem ekologického zemědělství. Francie a Česká republika se liší značně v historickém vývoji ekologického trhu. Při analýze výsledků porovnávání dvou ekonomik v mezikulturní …moreAbstract:
The aim of this thesis has been to analyze the differences in the organic perception and the organic consumption followingly, in two chosen European countries with a completely different organic background. France and the Czech Republic differ immensely in the historical development of organic farming techniques which has been followed by uneven interest of consumers. While analyzing results comparing …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 11. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/65868
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2013
- Supervisor: Miroslav Karlíček
- Reader: Markéta Lhotáková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHMELOVÁ, Katarína. \textit{Consumption of Organic and Bio Products by University Students: Comparison of Czech Republic and France}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2012. Available from: https://theses.cz/id/h6uitm/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/65868
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Analýza spotřebitelského chování při nákupu biopotravin
Marcela Čončková -
Spotřebitelské preference generace Y na trhu s biopotravinami v České republice
Andrea Dvořáková -
Motivy nákupu biopotravin v České republice a v Rusku
Ekaterina Tanaeva -
Spotřeba masa a chování spotřebitelů v ČR
Kristyna Terzievová -
Okázalá spotřeba a její vliv na chování spotřebitele
Vitaliia Koltsova -
Čeští spotřebitelé a udržitelná spotřeba: empirická studie
Ludmila Pavoničová -
Analýza chování spotřebitelů v cestovním ruchu
Simona Dunovská -
Vnímání aktivit společenské odpovědnosti firem zákazníky a jejich dopad na chování spotřebitelů
Amrita Saigal