Ing. Marek Budinský

absolventská práce studenta CŽV

Customization through design diversification strategy

Přizpůsobení produktu požadavkům zákazníka prostřednictvím designové rozlišovací strategie
Abstract:
Zájem o přizpůsobení designu exteriéru potvrzují výsledky kvantitativního průzkumu zákazníků reprezentovaných dealery. Dle kvalitativního výzkumu jsou definovány konkrétní díly, které se od standardních liší materiálovým karbonovým provedením.Vybrané díly, zadní spoiler a koncovky výfuku, vytvářejí atraktivní záď vozu a dohromady tvoří jeden produkt.Cena je stanovena s přihlédnutím k cenám konkurenčních …more
Abstract:
Based on quantitative research from customers presented by results of dealership outreach an interest in customisation of car design exterior is confirmed. According to qualitative research precise parts are defined, which differentiate from the standard one by material carbon.Both selected parts, rear spoiler and tailpipe endings, create an attractive body tail and together create a product unit. …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 3. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Hana Volfová, Ph.D.
  • Reader: Eva Jaderná, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.