Lucia Priesterová
Master's thesis
Spoločenská zodpovednosť firiem
Společenská odpovědnost firem
Abstract:
Cílem této diplomové práce je na základě výzkumu zjistit, jak firmy působící v České republice a na Slovensku vnímají a v praxi aplikují koncept společenské odpovědnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretickou část tvoří první tři kapitoly. V první kapitole je definovaný pojem CSR a načrtnutý historický vývoj společenské odpovědnosti. Druhá kapitola se věnuje různým teoriím a přístupům …moreAbstract:
The main goal of this Diploma thesis is to find out, on the basis of research, how the companies from Czech and Slovak Republic perceive and apply in praxis the concept of corporate social responsibility. The work consists of theoretical and practical part. The theoretical part is included in the first three chapters. The first chapter defines the term CSR and illustrates the historical development …moreAbstract:
Cieľom tejto diplomovej práce je na základe výskumu zistiť, ako firmy pôsobiace v Českej republike a na Slovensku vnímajú a v praxi aplikujú koncept spoločenskej zodpovednosti. Práca sa skladá z teoretickej a praktickej časti. Teoretickú časť tvoria prvé tri kapitoly. V prvej kapitole je definovaný pojem CSR a načrtnutý historický vývoj spoločenskej zodpovednosti. Druhá kapitola sa venuje rôznym teóriám …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 10. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/27004
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2011
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/27004
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić