A Change in Buying Habits among Generation X and Y in the Age of the Sharing Economy – Veronika Privrelová
Veronika Privrelová
Bachelor's thesis
A Change in Buying Habits among Generation X and Y in the Age of the Sharing Economy
A Change in Buying Habits among Generation X and Y in the Age of the Sharing Economy
Abstract:
The purpose of the presented work is to research shopping habits and the possible differences, or changes among generations X and Y in the age of the sharing economy. The theoretical part of the work explains the sharing economy basics, and the forces that drive the sharing economy, consumer behavior in general, factors that are influencing it, types of the behavior and the steps the consumers are …moreAbstract:
Účelem předkládané práce je výzkum nákupních zvyklostí a možných rozdílů nebo změn mezi generacemi X a Y v době sdílené ekonomiky. Teoretická část práce vysvětluje základy ekonomiky sdílení a síly, které ji řídí, obecné chování spotřebitelů, faktory které ho ovlivňují, druhy chování a kroky, které spotřebitelé podnikají při nákupu. Další část teorie se zaměřuje na marketingový výzkum, proces marketingového …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2018
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PRIVRELOVÁ, Veronika. \textit{A Change in Buying Habits among Generation X and Y in the Age of the Sharing Economy}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2018. Available from: https://theses.cz/id/havtks/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Privrelová, Veronika. A Change in Buying Habits among Generation X and Y in the Age of the Sharing Economy. Zlín, 2018. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Marketingový výzkum v oblasti spotřebitelského chování
Mária Gregušová -
Vliv marketingové komunikace na spotřebitelské chování
Eva Uhrinová -
Vliv pandemie na spotřebitelské chování v hotelnictví
Zuzana Nešetřilová -
Spotřebitelské chování generace Milenias a jeho vliv na marketingovou komunikaci
Veronika Němečková -
Spotřebitelské chování při nákupu potravin
Julie Skřičková -
Spotřebitelské chování generace Z a návrh marketingové komunikace pro vybranou značku
Kristína Stránská -
Vliv Covidu- 19 na marketingovou komunikaci a spotřebitelské chování v segmentu luxusních značek
Ekaterina Čistova -
Spotřebitelské chování v oblasti streamovacích služeb
Nikola Vlčková