Multikulturalismus v českém vzdělávacím diskursu z hlediska Přístupu zaměřeného na člověka C. R. Rogerse – Tereza Pirklová
Tereza Pirklová
Bachelor's thesis
Multikulturalismus v českém vzdělávacím diskursu z hlediska Přístupu zaměřeného na člověka C. R. Rogerse
Multiculturalism in the Czech educational discourse employing the Person-Centred Approach of C. R. Rogers
Abstract:
Práce reflektuje multikulturalismus a význam vzdělávání dneška prizmatem humanistické psychologie Carla Ransoma Rogerse. Práce komentuje téma multikulturalismu a multikulturní výchovy; představuje princip humanistického přístupu Student-Centred Learning (SCL); zkoumá předpoklady multikulturního vzdělávání v Česku; popisuje alternativní proudy vzdělávání inspirované Rogersovými idejemi a zahrnuje syntézu …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2017
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB9604
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2017
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Petr Mikoška, Ph.D.
- Reader: ThLic. David Bouma, Th.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PIRKLOVÁ, Tereza. \textit{Multikulturalismus v českém vzdělávacím diskursu z hlediska Přístupu zaměřeného na člověka C. R. Rogerse}. Online. Bachelor's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/hd9ap0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specializace v pedagogice / Transkulturní komunikace
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights