Sociální CRM se zaměřením na analýzu sentimentu – Bc. Martin Kohout
Bc. Martin Kohout
Master's thesis
Sociální CRM se zaměřením na analýzu sentimentu
Social CRM with the main focus on analysis of sentiment
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na sociální CRM prostřednictvím Facebooku s důrazem na analýzu sentimentu. Cílem bylo identifikovat vzory v komunikaci mezi fanoušky a společnostmi. Výzkumný vzorek tvořilo šest společností s podobným technologickým zaměřením ze žebříčku Fortune Global 500. Výsledky ukazují, že společnosti zpravidla zveřejňují mírně pozitivní posty. Z hlediska vztahu mezi obsahem postu a …moreAbstract:
Diploma thesis is focused on social CRM through Facebook with emphasis on sentiment analysis. The main goal was to identify patterns in communication between fans and companies. The research sample consisted of six companies from the technology sector by Fortune Global 500. Research results show that companies mainly communicate slightly positive posts. This thesis identifies differences between posts …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2018
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM5396
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2018
- Supervisor: doc. Ing. Pavel Bachmann, Ph.D.
- Reader: Ing. Martina Pásková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOHOUT, Martin. \textit{Sociální CRM se zaměřením na analýzu sentimentu}. Online. Master's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Informatics and Management. 2018. Available from: https://theses.cz/id/hdbwwh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 26. 9. 2018 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of Informatics and ManagementMaster programme / field:
Systémové inženýrství a informatika / Informační management
Theses on a related topic
-
Social CRM a nástroje Social CRM
JieOu Huang -
CRM systém v Auto Hruška s.r.o.
Michaela Ferencová -
CRM s akcentem na sociální sítě
Jakub Niec -
Metody analýz sociálních sítí pro podporu CRM
Alina Burkova -
Sociální CRM
Petr Hofman -
Trendy v Social CRM implementované v podnikoch
Matej Ďurica -
Sociální CRM českých bankovních institucí
Jan Veselý -
Sociální CRM spotřebitelských řetězců
Roman Kelner
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights