Bc. Ondřej Kočí
Bachelor's thesis
Využití teorie her v marketingu
Use of the Game Theory in marketing
Abstract:
Teorie her je jednou z nejzajímavějších a nejrychleji se rozšiřujících vědních disciplín současnosti. Jedná se o oblast vědy, která strhává pozornost nejen ekonomů, ale i vědeckých kapacit z oblasti psychologie a matematiky. Její využitelnost je patrná na každém kroku. Tato práce se zabývá specifickou oblastí Teorie her, při které se pokouším zjistit, jakým způsobem lidé přemýšlí a rozhodují se v konkrétní …moreAbstract:
The theory of games is nowadays one of the most fascinating and expanding scientific studies. This scientific field is taking the attention not only of businessmen, but also of prestigious psychologists and mathematicians, and its usefulness can be seen all around us. My investigation will be mainly focused on a specific part of the games’ theory, which explores individuals’ thought processes when …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/bf1l7/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Tomáš Kosička, Ph.D.
- Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Optimalizace portfolia dle prospektové teorie a teorie očekávaného užitku
Andrea Ducarová -
Využití prospektové teorie v marketingu
Zuzana Gocmanová -
Decision making in Ultimatum Game
Galina Avanesyan -
Analýza po částech spojených užitkových funkcí v reálném herním prostředí
Stanislav Kubiš -
Aplikace teorie her v podnikové praxi
Jana Kaminská -
Optimalizace marketingového mixu prostřednictvím teorie her
Vlada Iakovleva -
Optimalizace marketingového mixu s využitím teorie her
Petr Cingr -
Optimalizace marketingového mixu s využitím teorie her
Dinara Yusupova