Analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku – Bc. Gabriela Figurová, DiS.
Bc. Gabriela Figurová, DiS.
Master's thesis
Analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku
An Analysis of the Competitiveness of a Selected Firm
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikace konkurenční výhody podniku ENVIPOINT s. r. o., na základě analýzy jeho vnějšího a vnitřního marketingového prostředí. Jedná se o podnik zabývající se stavební činností a oblastí nakládání s odpady. V práci budou představeny potřebná východiska pro pochopení procesu marketingové situační analýzy, včetně rozboru a popisu zvolených metod (PESTLE analýza, Porterův …moreAbstract:
The aim of this thesis is to identify the competitive advantages of the company ENVIPOINT LTD based on the analysis of its external and internal marketing environment. ENVIPOINT is a company that specialises in construction and waste management. This thesis will provide a basis for understanding the process of the marketing situation analysis. It will also dicuss the analysis itself, as well as the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2020
Identifier:
https://is.slu.cz/th/w8ej2/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2020
- Supervisor: doc. Ing. Jan Nevima, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FIGUROVÁ, Gabriela. \textit{Analýza konkurenceschopnosti vybraného podniku}. Online. Master's thesis. Opava: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina. 2020. Available from: https://theses.cz/id/hfzlce/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaMaster programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Návrh efektivní marketingové komunikace pro vybraný podnik
Václav Špirhanzl -
Vliv okolí podniku na konkrétní podnik
Anna MARYTOVÁ -
Návrh vhodného komunikačního mixu pro vybraný podnik
Denisa Ridvanová -
SWOT analýza podniku
Petra Kopečná -
Aplikace metody SWOT při přípravě nového záměru na úrovni obce či města
Kateřina Ottová -
SWOT analýza podnikatelského subjektu
Lukáš Ságl -
SWOT analýza vybrané organizace
Natálie Danková -
SWOT analýza vybrané organizace
Lucie Franková