Role Jenůfy a specifika jejího nastudování z pohledu interpretačního – MgA. Eva DŘÍZGOVÁ
MgA. Eva DŘÍZGOVÁ
Disertační práce
Role Jenůfy a specifika jejího nastudování z pohledu interpretačního
The role of Jenůfa and specifically, its preparation from the prespective of the interpretative
Anotace:
Tato disertační práce se zabývá rolí Jenůfy z opery Leoše Janáčka Její pastorkyňa, zejména z pohledu interpretačního. Jejím cílem je nalezení autorovy představy o interpretaci role Jenůfy, zdokumentování všech nastudování opery Leoše Janáčka Její pastorkyňa v Ostravě, shrnutí všech interpretačních předpokladů a studijních procesů při nastudování operní role a jejich aplikace na roli Jenůfy a taktéž …víceAbstract:
This thesis deals with the Jenůfa's part from Leoš Janáček's opera Jenůfa, with the main focus on the interpretation point of view. The aim of the thesis is to find the composer's vision of the interpretation of the Jenůfa's part, to document all renditions of Janáček's opera Jenůfa in Ostrava, to sum up all of the interpretation assumptions and studying processes during learning an opera part and …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 9. 2016
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
DŘÍZGOVÁ, Eva. Role Jenůfy a specifika jejího nastudování z pohledu interpretačního. Ostrava, 2016. disertační práce (Ph.D.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Fakulta umění
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Fakulta uměníOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Fakulta uměníDoktorský studijní program / obor:
Hudební umění / Interpretace a teorie interpretace
Práce na příbuzné téma
-
Upevňování pozice značky Národní divadlo moravskoslezské vůči mladému divákovi
Petra Pifková -
Národní divadlo Moravskoslezské - Rudolf Friml: Rose Marie
Linda Keprtová -
Národní divadlo moravskoslezské po přelomu tisíciletí
Tereza Vojtasíková -
Psychologie vybraných jevištních postav L. Janáčka
Barbora Čechová -
Psychologie postav ve vybrané tvorbě Ivana Olbrachta a Václava Řezáče
Magdaléna KOLAŘÍKOVÁ -
Pocit méněcennosti a snaha o uplatnění protagonistů ve filmech Rosetta, Chlapec na kole a Dva dny, jedna noc. Studie z individuální psychologie.
Filip de Pina -
Vývoj interpretace smyčcových kvartetů Leoše Janáčka
Leoš Černý -
Lidová píseň na Kopanicích: proměny interpretace
Kateřina Dynková