Bc. Rabib Bin Khaled

Bachelor's thesis

Consumer Culture and Symbolic Boundaries

Consumer Culture and Symbolic Boundaries
Abstract:
Abstrakty Cílem tohoto výzkumu je pochopit, jak jsou jednotlivci ovlivněni tématy a nápady v marketingovém obsahu. Jednotlivci jsou pozitivně či negativně ovlivněni odlišným marketingovým materiálem založeným na kulturním kapitálu, který mají k dispozici. Každý jedinec se vyvíjí a vnitřní představa o tom, co je považováno za nevhodné, a tento ideologický postoj se řídí kulturním kapitálem, který mají …more
Abstract:
Abstracts The aim of this research is to understand how individuals are affected by themes and ideas in marketing content. Individuals are positively or negatively affected by different marketing material based on the cultural capital that is available to them. Every individual develops and an internal idea of what is considered inappropriate, and this ideological stance is governed by the cultural …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: Ph.D. Kristina Lenkova

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication