Hodnota pro zákazníka jako indikátor konkurenční úspěšnosti produktu – Jiří Jenka
Jiří Jenka
Master's thesis
Hodnota pro zákazníka jako indikátor konkurenční úspěšnosti produktu
Customer value as an indicator of competitive success
Abstract:
Cílem práce je kvantifikovat hodnotu pro zákazníka v marketingovém, inovačním a univerzálním pojetí pro konkrétní produkty. Hodnocenými produkty jsou přenosné počítače neboli notebooky. Data pro práci získám prostřednictvím dotazníků. Skupinou respondentů jsou studenti 5. ročníků, přičemž zastoupení pohlaví je rovnocenné. Kvantifikovaná hodnota pro zákazníka bude konfrontována s komerční úspěšností …moreAbstract:
The aim of this work is to quantify the value for the customer in marketing, innovation and universal concepts for specific products. Investigational products are portable computers or laptops. Data for the work I get through questionnaires. Group of respondents are students of the 5th years, the representation of sex is the equivalent. Quantified value for the customer will be confronted with the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 10. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/13418
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2009
- Supervisor: Michal Theodor
- Reader: Jan Heřman
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/13418
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Digital maturity level and success in customer acquisition - Strategic impulses for staying competitve through potentials in customer profiling - a study in the oil and gas industry
Dominique Ellen Michaela Futterer -
Practical differences in business valuation using the market value, value in use and the value for price negotiations
Michal Vlček -
Mapování toku hodnot pomocí Value Stream Mapping 4.0
Jannis Belis -
Koncept “value" ve zdravotnictví: systematic review
Alexandra Umprecht