Jitka Melníková

Master's thesis

Impact of Corporate Social Responsibility on consumers: A case study of Kaufland Česká republika v.o.s.

Vliv společenské odpovědnosti firem na spotřebitele: Případová studie Kauflandu Česká republika v.o.s.
Abstract:
V uplynulých letech zaznamenala témata udržitelnosti a společenské odpovědnosti firem (CSR) rostoucí zájem společnosti. Výsledkem je, že se v oblasti CSR angažuje stále rostoucí počet organizací. Existující studie zkoumaly povědomí i zájem o tyto fenomény. Rovněž byly zkoumány vlivy na spotřebitele. Komplexní zkoumání fenoménu CSR a jeho vlivů je však spíše vzácností co se týče výzkumu. Tato studie …more
Abstract:
During past years, topics of sustainability and corporate social responsibility (CSR) have noted an increasing interest by the society. As a result, an ever-rising number of organizations are get- ting engaged in the area of CSR. Existing studies have examined the awareness as well as interest in these phenomena. Moreover, the effects on consumers have been studied as well. However, a complex examination …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2021
  • Supervisor: Radek Čajka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83565