Specifika vzdělávací dráhy žáků se sociálním znevýhodněním – Mgr. Jana Presová, Ph.D.
Mgr. Jana Presová, Ph.D.
Rigorózní práce
Specifika vzdělávací dráhy žáků se sociálním znevýhodněním
The Specifics of Educational Path of Socially Disadvantaged Pupils
Anotace:
Tématem rigorózní práce je vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním s těžištěm v období povinné školní docházky. V práci jsme usilovali o specifikaci vzdělávací dráhy těchto jedinců, kterou jsme charakterizovali klasifikací, hodnocením chování, mírou absencí a střídáním třídních kolektivů. Pozornost byla věnována inkluzivním trendům ve vzdělávání a systémové podpoře žáků se sociálním znevýhodněním …víceAbstract:
The theme of the thesis is the education of socially disadvantaged pupils, with a particular focus put on the period of their compulsory school attendance. We wanted to specify educational paths of these pupils, characterized by classification, behavior evaluation, absences and changing classmate group. Attention was paid to trends in the inclusive education and a systematic support of socially challenged …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 3. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/m3c55/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 4. 2012
- Vedoucí: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Jaroslav Kysučan, CSc., doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaRigorózní řízení / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Možnosti vzdělávání a podpory žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy se zaměřením na vzdělávací obor dějepis
Monika Nováčková -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SŠ se zaměřením na tělesná postižení
Iva Donovalová -
Spolupráce školských poradenských zařízení se školou při vzdělávání žáků se SVP z pohledu pedagogů ZŠ Moravskoslezského kraje.
Dominika ANDRLOVÁ -
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách se zaměřením na tělesná postižení
Jiří Plaček -
Vzdělávání žáků se speciálními potřebami na SŠ se zaměřením na diabetes mellitus
Lucie Navrátilová -
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SŠ se zaměřením na sluchová postižení
Veronika Pfeiferová