Postoje učitelů ke vzdělávání nadaných žáků na základních a středních školách – Bc. Michaela Junková
Bc. Michaela Junková
Master's thesis
Postoje učitelů ke vzdělávání nadaných žáků na základních a středních školách
Teacher's Attitudes to Education of Gifted Students of Lower and Upper Secondary Schools
Abstract:
Předložená diplomová práce „Postoje učitelů ke vzdělávání nadaných žáků na základních a středních školách“ je pojednání o problematice nadaných žáků a postojů a přístupů ke vzdělání těchto jedinců ze strany učitelů na běžných základních a středních školách v České republice. V teoretické části se zaměřuji na teoretická východiska, která jsem shrnula do tří hlavních kapitol: nadání, nadaný žák a postoje …moreAbstract:
This thesis " Teacher’s Attitudes to Education of Gifted Students of Lower and Upper Secondary Schools." is to discuss the issue of gifted students and the attitudes and approaches to education of these individuals from teachers to mainstream primary and secondary schools in the Czech Republic. The theoretical part focuses on the theoretical background , which I have summarized into three main chapters …moreKeywords
Klíčová slova nadání talent druhy nadání dvojí výjimečnost nadaní žáci rozvíjení talentu inteligence postoje a přístupy učitelů učební metody učitel a žák Keywords giftedness types of giftedness twice exceptional gifted pupils development of talent intelligence attitudes and approaches of teachers educational methods teacher and student
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ujcz5/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 5. 2014
- Supervisor: RNDr. Eva Trnová, PhD.
- Reader: prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Teacher Training of Specialized Subjects for Secondary Schools – Specialisation Commerce and Services
Theses on a related topic
-
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Eye of the teacher: Using eye tracking to explore professional vision of teachers and teachers gaze
Zuzana Juříková -
The views of teachers of English on homework assignments
Marie Bílkova -
Emotional Factors of Stress and Burnout Among Teachers of English Language
Jana Leblochová -
Postoje učitelů k nadání a rozvoji nadaných dětí
Lenka Berecková -
Vzdělávací strategie, cíle a hodnoty rodičů nadaných dětí
Denisa Fialová -
Waldorf Teacher and his/her Influence on Development of Learner's English Speaking and Listening Competences
Lenka Cetkovská