Český večerníček - analýza komunikační strategie nejoblíbenějšího televizního pořadu – Mgr. Aneta Hronová
Mgr. Aneta Hronová
Bachelor's thesis
Český večerníček - analýza komunikační strategie nejoblíbenějšího televizního pořadu
Czech Bedtime story Večerníček - Communication Strategy Analyze of the Most Popular TV Programme
Abstract:
Tato práce se zabývá komunikačními strategiemi Večerníčku jako oblíbeného televizního pořadu určeného předně dětem předškolního a nižšího školního věku. Zkoumali jsme nejreprízovanější a divácky nejoblíbenější série Večerníčku. Naším cílem bylo pokusit se v prvé řadě vytvořit typologii Večerníčku jako televizního pořadu. Dále odhalit, jak se Večerníček snaží působit na individuální a hodnotový vývoj …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on popular czech TV bedtime story called Večerníček as programme designed for pre-school and primary-school children and his communicaton strategy. We analyzed the most popular series of this programme. We tried to define Večerníček as unique TV programme. We were also asking about the way, how this programme can affect children´s values and which kind of heroes as important …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lpeuj/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2009
- Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
- Reader: PhDr. Jiřina Salaquardová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HRONOVÁ, Aneta. \textit{Český večerníček - analýza komunikační strategie nejoblíbenějšího televizního pořadu}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2009. Available from: https://theses.cz/id/hn4f7d/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Genderové stereotypy v české reklamě
Tereza Bílá -
Nákupní stereotypy české populace
Mikhail Puzankov -
Genderové stereotypy v reklamě na Ukrajině a v Česku
Anastasiia RUBEZHYNA -
Genderové stereotypy v reklamě a jejich regulace dle českého práva
Leona Kroupová -
Genderové stereotypy v oboru české filmové produkce
Klára Ďabolková -
Česká a slovenská večerníčková produkcia: komparatívna, štrukturálna a obsahová analýza
Simona Luteránová -
Hledání gender stereotypů a jejich proměn ve večerníčku
Andrea SOJKOVÁ -
Vývoj večerníčku a jeho vliv na současné předškolní děti
Zdeňka Hochmanová