Mária Takáčová
Bachelor's thesis
Etická dilemata v hudebním průmyslu
Ethical dilemmas in music industry
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o problematice etiky v hudebním marketingu a průmyslu. Cílem práce je zjistit, zda se využívají neetické postupy v prostředí hudebního marketingu a průmyslu, a jaký je jejich dopad na zainteresované strany. Z pohledu marketingového mixu práce zkoumá, jaké praktiky se v hudebním marketingu dají označit za neetické. V praktické části věnuje autorka pozornost specifickým příkladům …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with ethics in the music marketing and industry. The purpose of the thesis is to examine whether there are unethical methods being used in the environment of music marketing and industry and what is their impact on the involved parties. In the practical part, the author draws attention to specific examples of unethical practices in music marketing, predominantly from record …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2019
Identifier:
https://is.jamu.cz/th/eaz88/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. Vít Kouřil
- Reader: doc. Ing. MgA. Lucie Šilerová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/eaz88/
Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Faculty of MusicBachelor programme / field:
Art of Music / Music Management
Theses on a related topic
-
Marketingový mix koncertu
Lukáš Langer -
Komunikační mix hudební skupiny
Veronika Krňávková -
Marketingový mix drum and bassového hudobneho vydavateľstva
Bianka Kolomijcová -
Efektivní komunikační mix v uměleckém (hudebním) podniku
Jaroslav Šefrna -
Marketingový mix produktů v oblasti populární hudby
Martin Šugra -
Inovace marketingového mixu vybraného hudebního festivalu
Zuzana Nováková -
Marketing velkých firem
Markéta Šestáková -
Sociální marketing: Reklama jako možnost řešení soudobých společenských problémů
Kateřina Kycltová