L’uso didattico di canzoni nell’insegnamento dell’italiano come lingua straniera – Bc. Markéta Oumarová
Bc. Markéta Oumarová
Master's thesis
L’uso didattico di canzoni nell’insegnamento dell’italiano come lingua straniera
The didactic use of songs in teaching Italian as a foreign language in secondary education
Abstract:
This thesis addresses the topic of using authentic materials of musical type in secondary education. the theoretical part of the thesis contains the definition of authentic materials, an overview of the present state of research on the topic of the link between music and foreign language learning, a comparison of fundamental textbooks that use authentic materials of musical type, and an evaluation …viacAbstract:
Tato magisterská diplomová práce se zabývá tématem využívání autentických hudebních materiálů ve výuce na středních školách. Teoretická část této práce obsahuje definici autentických materiálů, přehled dosavadního výzkumu na téma spojení hudby a učení se cizímu jazyku, srovnání základních učebnic využívajících autentické hudební materiály a zhodnocení českých rámcových vzdělávacích programů pro střední …viac
Jazyk práce: Italian
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 6. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/he1ng/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 7. 2020
- Vedúci: Mgr. Zuzana Šebelová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Kateřina Garajová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Italian Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Using pop songs to improve pronunciation in the EFL classroom
René Wodecki -
Using songs as a teaching tool in English language classes
Eva HONKOVÁ -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
Využití lidových písní ze Strání ve výuce na 1. stupni ZŠ
Kateřina Myšinská