Využití didaktické pomůcky při výuce žáka s poruchou autistického spektra na běžném typu základní školy – Bc. Martina Vyhňáková, DiS.
Bc. Martina Vyhňáková, DiS.
Diplomová práce
Využití didaktické pomůcky při výuce žáka s poruchou autistického spektra na běžném typu základní školy
The use of teaching aids in teaching a pupil with autism spectrum disorder in a current type of elementary school
Anotace:
Práce pojednává o využití didaktické pomůcky u chlapce s Aspergerovým syndromem na běžném typu základní školy. Teoretická část se zabývala problematikou poruch autistického spektra, možnostmi péče a vzdělávání a alternativní a augmentativní komunikací. Praktická část obsahuje možnosti využití dané pomůcky při výuce v oblasti matematiky a anglického jazyka.Abstract:
The work deals with the use of teaching aids for a boy with Asperger's syndrome on the current type of primary school. The theoretical part deals with autistic spectrum disorders, treatment options and education and augmentative and alternative communication. The practical part includes the possibility of using the tools in the teaching of mathematics and the English language.Klíčová slova
poruchy autistického spektra diagnostika systém péče a vzdělávání inkluzivní vzdělávání alternativní a augmentativní komunikace didaktická pomůcka autistic spectrum disorders diagnosis care system and education inclusive education alternative and augmentative communication teaching aids
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ct6kg/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 5. 2013
- Vedoucí: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Jana Nováková, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VYHŇÁKOVÁ, Martina. \textit{Využití didaktické pomůcky při výuce žáka s poruchou autistického spektra na běžném typu základní školy}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2013. Dostupné z: https://theses.cz/id/hq1deo/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
The Attitudes of Social Workers in Kerala to Complementary and Alternative Interventions for Children with Autism Spectrum Disorders
Tomáš Hudec -
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ