Ivana Havlíková

Master's thesis

Role distribuce v marketingu muzeí

The Role of Distribution in Museum Marketing
Abstract:
Marketing se od konce minulého století stává nedílnou součástí řízení kulturních institucí včetně muzeí. Diplomová práce se věnuje distribuci kulturních služeb muzeí a galerií veřejnosti. V první, teoretické části práce, jsou nastíněny základy marketingu muzeí. Druhá část se věnuje problematice distribuce kulturních služeb muzeí a nejnovějším trendům v této oblasti, přičemž tato část je doplněna řadou …more
Abstract:
Marketing has been part of everyday work in cultural institutions including museums since the end of the last century. Diploma paper is focused on the distribution (in the sense of marketing tool "Place") of museum services to the audience. The basics of museum marketing are outlined in the first theoretical part of the diploma paper. The second part is devoted to the role of distribution in museum …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 2. 2010
  • Supervisor: Jitka Černá
  • Reader: Ondřej Pešek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/19423