Bc. Petra Šantorová

Master's thesis

Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele

Psychological functions of the packaging and consumer decision
Abstract:
Diplomová práce se věnuje psychologické funkci obalu a jejího vlivu na rozhodování spotřebitele. Je zaměřená na obaly neperlivých balených vod. V úvodní části autorka charakterizuje základní model nákupního chování spotřebitele, s důrazem na jeho rozhodování při nákupu potravinářských výrobků. Následně se práce soustřeďuje na samotný obal produktu a jeho důležitost při rozhodování o nákupu. Jsou zde …more
Abstract:
The thesis explores the psychological functions of product packaging and its effect on consumer decision making. It is focused particularly on the packaging of bottled still water. In the first part, the author describes the basic model of consumer shopping behavior with emphasis on decision making when buying food products. Following, the thesis focuses on the product packaging itself and its influence …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2017
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní