Vliv PPC reklamy na nákupní rozhodovací proces zákazníka – Bc. David Hubáček
Bc. David Hubáček
Bachelor's thesis
Vliv PPC reklamy na nákupní rozhodovací proces zákazníka
The impact of PPC advertising on the customer's purchase decision-making process
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem pay-per-click (PPC) reklamy na nákupní rozhodovací proces zákazníka. V práci se konkrétně věnuji vybranému formátu PPC reklamy – textovým reklamám ve výsledcích vyhledávání Google. V dané problematice představuji jednotlivé formáty PPC reklamy a jejich princip fungování. Využívám anonymizovaná data vybraných e-shopů z reklamní platformy Google Ads. Zjišťuji, jakým …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the impact of pay-per-click (PPC) advertising on the customer's purchase decision-making process. In this thesis, I specifically focus on a selected format of PPC ads – text ads in Google search results. In the given issue I introduce the different PPC ad formats and their principle of operation. I use anonymized data of selected e-shops from the Google Ads platform. …moreKeywords
PPC reklama reklama ve vyhledávačích online reklama spotřebitelské chování zákazníků nákupní rozhodovací proces digitální marketing relevance reklamy cílení reklamy PPC advertising search engine marketing online advertising consumer behaviour purchase decision-making process digital marketing ad relevance ad targeting
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p9304/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2023
- Supervisor: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
- Reader: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Importance of sustainability within the fashion industry in the purchase decision making process of Gen Z.
Gyuzal Kuspakova -
The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
Kateřina Šenková -
The Role of Instagram influencers in the Consumer Decision Making Process
Aliaksandra Sonets -
The Role of Youtube in the Consumer Decision Making Process
Wahaj Muhammad -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova -
Multiple decision making in practice
Anastasia Pustovetova -
Spotřebitelské chování
Jan Popovský -
Spotřebitelské chování zákazníků firmy Lavandia
Markéta Šebestová