Bc. David Hubáček

Bachelor's thesis

Vliv PPC reklamy na nákupní rozhodovací proces zákazníka

The impact of PPC advertising on the customer's purchase decision-making process
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem pay-per-click (PPC) reklamy na nákupní rozhodovací proces zákazníka. V práci se konkrétně věnuji vybranému formátu PPC reklamy – textovým reklamám ve výsledcích vyhledávání Google. V dané problematice představuji jednotlivé formáty PPC reklamy a jejich princip fungování. Využívám anonymizovaná data vybraných e-shopů z reklamní platformy Google Ads. Zjišťuji, jakým …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the impact of pay-per-click (PPC) advertising on the customer's purchase decision-making process. In this thesis, I specifically focus on a selected format of PPC ads – text ads in Google search results. In the given issue I introduce the different PPC ad formats and their principle of operation. I use anonymized data of selected e-shops from the Google Ads platform. …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2023
  • Supervisor: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta