Regulace reklamy v aktuálním tržním prostředí ČR. Etické rozměry reklamy. – Helena Simonová
Helena Simonová
Master's thesis
Regulace reklamy v aktuálním tržním prostředí ČR. Etické rozměry reklamy.
Regulation of advertising in the current market environment of the Czech Republic. Ethical dimensions of advertising
Abstract:
Podstatou této práce je vymezení základních pojmů v oblasti regulace reklamy. Shrnutí a poskytnutí přehledu o právních a etických normách, které upravují reklamu v České republice. V praktické části předmětem zkoumání je vliv reklamy na děti a mládež a také zpracování dotazníku na téma Děti, mládež a reklama. Získané výsledky jsou vyhodnoceny a interpretovány, některé z nich v grafické podobě.Abstract:
The essence of this work is to define the basic concepts of advertising regulation. Summary and provide an overview of the legal and ethical standards that govern advertising in the Czech Republic. In the practical part examined the influence of advertising on children and youth, as well as processing the questionnaire on the topic of Children, Youth and advertising. The results are evaluated and interpreted …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2015
Thesis defence
- Supervisor: JUDr. Eva Kadlecová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SIMONOVÁ, Helena. \textit{Regulace reklamy v aktuálním tržním prostředí ČR. Etické rozměry reklamy.}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2015. Available from: https://theses.cz/id/hu19kt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
Behind the scenes of a two-stage game: Dynamics between the European Commission and the Council in fiscal enforcement in the EU
Hendrik de Pagter -
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
Code-switching and Code-mixing as Persuasive Strategies in Advertising
Zuzana Alcnauerová -
Manuál pro tvorbu právně nezávadné reklamy zaměřené na děti
Kateřina Jančová -
Etické problémy reklamy ve vztahu k dětem v agendě české Rady pro reklamu
Jana Beničáková -
Neetická reklama: posouzení rozhodnutí Rady pro reklamu
Pavel Mošnička -
Regulace reklamy v aktuálním tržním prostředí ČR. Etické rozměry reklamy.
Veronika Pavlová -
Tendence v porušování etické regulace reklamy
Bára Němečková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights