Upper-Secondary School Grammar Instruction in the Czech Republic and Italy; a comparative study – Bc. Tereza Janáková
Bc. Tereza Janáková
Master's thesis
Upper-Secondary School Grammar Instruction in the Czech Republic and Italy; a comparative study
Upper-Secondary School Grammar Instruction in the Czech Republic and Italy; a comparative study
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá středoškolskou výukou anglické gramatiky v Itálii a České republice. Práce si klade za cíl popsat způsoby vyučování gramatiky v těchto dvou zemích a definovat případné rozdíly a podobnosti mezi nimi. Dále se práce pokouší zjistit, jaký je postoj středoškolských studentů ke gramatice a definovat faktory, které jej mohou zlepšovat či zhoršovat. Zaměřuje se zejména na to …moreAbstract:
The present thesis deals with the topic of secondary school English grammar instruction in Italy and in the Czech Republic. The thesis aims to describe the type of grammar instruction in both countries and to define similarities and differences between them. Moreover, the thesis attempts to understand secondary school students’ attitudes towards grammar and to define the factors which might improve …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/crxot/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2023
- Supervisor: PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
- Reader: Dr. phil. Thomas Rankin
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JANÁKOVÁ, Tereza. \textit{Upper-Secondary School Grammar Instruction in the Czech Republic and Italy; a comparative study}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2023. Available from: https://theses.cz/id/hvdx0g/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Assessment - teachers and students attitudes
Pavla Šaldová -
Investigating Language Attitudes towards Czech Students' and Teachers' Accents in ESL/EFL
Zuzana PAVELCOVÁ PETROVÁ -
Výuka gramatiky anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Lenka PTÁČKOVÁ -
Výuka francouzské gramatiky kontrastivní metodou pomocí angličtiny v českém prostředí
Petra Špillerová -
Postoj studentů sportovního gymnázia v době pandemie Covid - 19
Tomáš Pracný -
Postoj studentů CARITAS - Vyšší odborné školy sociální Olomouc k sexuální asistenci
Eliška Štanclová -
Postoj studentů sociální práce, sociálních pracovníků a vzdělavatelů v sociální práci ke strategiím zvládání osobních problémů a k roli supervize v tomto zvládání v České republice a Chorvatsku
Martina Spoustová -
Postoj vysokoškolských studentů humanitních oborů ke státní policii
Lenka Nagyová