Bc. Rudolf Hanusek

Master's thesis

Typologie spotřebitelů a využití jejich psychologických charakteristik v marketingové praxi

Typology of consumers and use their psychological characteristics in marketing practice
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem využití typologie spotřebitelů a jejich psychologických charakteristik v marketingové praxi. Hlavním cílem závěrečné práce je nalezení průniku tradičně využívané segmentace trhu a psychologické typologie spotřebitelů jako nástroje, který umožní zvýšit zisk firmy. Ambicí autora je zjistit jakým způsobem by skrze psychologické typologie osobnosti a jejich psychologické …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the topic “Typology of consumers and use of their psychological characteristics in marketing practice. The main goal of the final thesis is to find penetration of traditionally used segmentation of the market and psychological typology of consumers as a tool that will increase the profit of the company. The ambition of the author is to find out how the psychological typology …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2017
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Pavel Rosenlacher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní