Using Language Experience Approach in English Language Learning – Bc. Mária Kubiznová
Bc. Mária Kubiznová
Diplomová práce
Using Language Experience Approach in English Language Learning
Using Language Experience Approach in English Language Learning
Anotace:
Hlavním cílem této práce je zvýšit povědomí učitelů anglického jazyka o metodě zvané "Language Experience Approach", která se v anglicky mluvících zemích běžně používá k výuce čtení a psaní. Tato metoda byla nedávno přizpůsobena k výuce anglického jazyka. Jelikož se tato technika používá k výuce psaní v cílovém jazyce, teoretická část této práce je zaměřena na specifika psaní v cizím jazyce a na hlavní …víceAbstract:
The main aim of this thesis it to raise the awareness of English teachers about the Language Experience Approach – the method that has been used for teaching reading and writing to native speakers, but has been recently adapted for teaching English to non-native learners all over the world. Since the Language Experience Approach has been widely used as a technique for teaching writing, the theoretical …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 4. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/cs472/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2009
- Vedoucí: Dr. Rita Chalmers Collins
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
Writing skills development in the English class
Terezie Škarecká -
Use of Teaching Aids in Teaching to Primary School Learners with Dyslexia
Pavla Nešpor Bellisová -
Teaching writing to primary school learners
Martina Kovaříková -
Teaching Structures to High School Learners in the Czech Republic
Hynek Král -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
Relatable Group Writing in Teaching Writing to Young Learners and Its Influence on Their Approach to Writing
Žaneta Voldánová -
Teaching writing skills: Process writing
František LEJSEK -
Applying Complexity Theory to Life Writing Genres: The Case of Margaret Mead's Autobiography
Tagrid Morad