Teaching English to High School Students through Structured Drama – Bc. Renáta Ježová
Bc. Renáta Ježová
Diplomová práce
Teaching English to High School Students through Structured Drama
Teaching English to High School Students through Structured Drama
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá tématem dramatu ve výuce angličtiny. Teoretická část uvádí prvky zážitkového učení, uvádí, co vlastně drama ve výuce je, vyjmenovává přínosy jeho využití ve výuce a výuce jazyků. V praktické části je popsán kurz anglického jazyka pořádaný na střední škole, který principy dramatu využívá, a následný rozbor dopadů, které mělo uvedení dramatu do výuky jazyka.Abstract:
This diploma thesis focuses on the topic of drama in learning English. The theoretical part introduces the elements of experiential learning, states what drama in education is, and lists the benefits of its use in education and learning languages. The practical part describes the English language course held at high school, which uses the principles of drama, and the subsequent analysis of the impact …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 12. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/aen04/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 1. 2020
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Experiential learning in Teaching English
Markéta Plocková -
Educational methods applied in teaching English at lower secondary schools to Roma pupils during distance learning
Petra Faktorová -
Methods and Approaches in Teaching English Grammar at Lower Secondary School Level in the Czech Republic and Vietnam
Thi Lam Nguyenová -
Alternative teaching methods in teaching English
Kateřina Vodešilová -
Alternative Methods of Teaching English Pronunciation (and their Effectiveness at Lower Secondary School
Adam BRÁZDA -
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Drama and Drama Techniques in the Context of Teaching English to Adults
Jana Hrdličková -
The Influence of Drama Techniques on pupils with ADHD in English Lessons
Victoria Spaulding