Tereza Mrkvová

Master's thesis

Neuromarketing

Neuromarketing
Abstract:
Diplomová práce se věnuje nově vzniklé disciplíně propojujíci marketing s poznatky z neurověd -- neuromarketingu. V první části jsou charakterizována teoretická východiska neuromarketingu včetně jeho historie, jsou definovány základní metody, používající se k měření a zachycení podvědomých reakcí respondenta na marketingový podnět a je také představen první neuromarketingový model. V části praktické …more
Abstract:
This diploma thesis deals with new emerged discipline neuromarketing, which connects marketing with findings of neuroscience. First part of the thesis characterizes theoretical findings concerning neuromarketing, including also its history. It defines basic methods that are used to measure and capture subconscious reactions of a respondent to marketing stimulus. In this part of the work is also presented …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 10. 2012
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/34045

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod

Theses on a related topic

All theses