Teaching English to Children with Learning Differences by a Novice Teacher – Bc. et Bc. Kateřina Šimarová
Bc. et Bc. Kateřina Šimarová
Master's thesis
Teaching English to Children with Learning Differences by a Novice Teacher
Teaching English to Children with Learning Differences by a Novice Teacher
Abstract:
Tato diplomová práce popisuje dvě hlavní oblasti: děti se učebními odlišnostmi v dnešních třídách a roli začínajícího učitele ve výukovém systému. Tato diplomová práce vysvětluje, jaká jsou hlavní specifika začínajícího učitele, jak se začínající učitel liší od zkušeného učitele, jakým způsobem se vyrovnává s vedením třídy a se specifickými poruchami učení. Tato práce nabízí také porovnání pohledů …moreAbstract:
This diploma thesis describes two main areas, children with learning differences in nowadays classes and the role of a novice teacher in an educational system. This thesis explains what are the main specifics of a novice teacher, how the novice teacher differs from the experienced teacher and how is he dealing with class management and special educational needs. This thesis also offers the comparison …moreKeywords
Novice teacher classroom management differentiated instruction pupils with specific learning disabilities Learning differences LD specific learning disabilities SLD teacher trainee clasroom management TPR survey experienced teacher autism. Učební odlišnosti specifické poruchy učení začínající učitel třídní management diferencované instrukce dotazníkové šetření zkušený učitel autismus. žáci se specifickými výukovými odlišnostmi fakultní učitel zkušený učitel.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/i18a1/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2014
- Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Výukové moduly pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami- zkouška Brinella - Autismus
Kristýna Seidlová -
Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ Oslavany
Barbora Šíblová -
Keramika se žáky se speciálními potřebami
Eva Novobílská -
Komunikace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Barbora Finková -
Analýza komunikační schopnosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Eva Bláhová Ostrezi -
Vliv hiporehabilitace na celkový rozvoj žáků se zdravotním postižením
Monika Šindelářová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková