Jazyková analýza manipulativních strategií reklam v bulharštině a češtině (na bázi reklam finančních institucí) – Bc. Andrea Jordanová
Bc. Andrea Jordanová
Master's thesis
Jazyková analýza manipulativních strategií reklam v bulharštině a češtině (na bázi reklam finančních institucí)
Language analysis of manipulative strategies of the advertisements in Bulgarian and Czech (based on advertisements of banks)
Abstract:
This diploma thesis deals with comparative language analysis of manipulative strategies and their using in Bulgarian and Czech television advertisements of banks. Our goal was to find out, with what ways they manipulate with us through language. What manipulation strategies are the most frequently applied and how they are manifested.Abstract:
Práca sa zaoberá komparatívnou jazykovou analýzou manipulatívnych stratégií a ich použitím v televíznych reklamách bulharských a českých bánk. Našim cieľom bolo zistiť, akým spôsobom nami reklamy manipulujú prostredníctvom jazyka, aké sú najčastejšie uplatňované manipulatívne techniky a ako sa prejavujú.
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j4c60/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Elena Krejčová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Zornica Cvetanova Cvetkova, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JORDANOVÁ, Andrea. \textit{Jazyková analýza manipulativních strategií reklam v bulharštině a češtině (na bázi reklam finančních institucí)}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2015. Available from: https://theses.cz/id/hyf3mr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Bulgarian Language and Literature
Theses on a related topic
-
Persuasion and manipulation on social media: a comparison of strategies
Nikola KRENŽELÁK -
English advertising slogans and their equivalents in Czech advertisements
Alena Řezníčková -
Vývoj nativní reklamy ve vydavatelství Czech News Center
Jana Žákovčíková -
Effectiveness of comparative advertising in Czech Republic
Polina Gavrilova -
Czech and English communication strategies in advertising discourse
Karolína BAGINSKÁ -
Interkulturní rozdíly v rámci reklamy společnosti UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.
Barbora Krčmářová -
Czech-British Parallels in the Use of Humour in Contemporary Advertising
Lucie HORÁKOVÁ -
Advertising Brexit: Elements of Persuasion in the Facebook Campaign
Natália Belicová