Bc. Matyáš Horký

Diplomová práce

Neuronové sítě a evoluční algoritmy pro videohry

Neural networks and evolutionary algorithms for video games
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá řešením autonomního řidiče do hry TORCS. Pro řízení je použita neuronová síť optimalizovaná algoritmem NEAT. Byla provedena analýza konfigurace optimalizačních parametrů. Podle nejlepší nalezené konfigurace byly natrénovány dva modely (s důrazem na spolehlivost a s důrazem na rychlost). Modely byly otestovány na dostupných tratích v prostředí TORCS a to včetně tratí, …více
Abstract:
This thesis addresses the development of an autonomous driver for the TORCS game. A neural network optimized by the NEAT algorithm is utilized for driving. An analysis of optimization parameter configurations was conducted. According to the best found configuration, two models were trained (one focused on reliability and the other on speed). The models were tested on available tracks in the TORCS environment …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 5. 2023

Obhajoba závěrečné práce

  • Vedoucí: Ing. Karel Paleček, Ph.D.

Citační záznam

Jak správně citovat práci

Horký, Matyáš. Neuronové sítě a evoluční algoritmy pro videohry. Liberec, 2023. diplomová práce (Ing.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta mechatroniky, informatiky a mezioborových studií

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Technická univerzita v Liberci, Fakulta mechatroniky, informatiky a mezioborových studií

Technická univerzita v Liberci

Fakulta mechatroniky, informatiky a mezioborových studií

Magisterský studijní program / obor:
Informační technologie / Inteligentní systémy