Bc. Prokop Janda

Master's thesis

Projekt analýzy dopisů Isabely Parmské jako vhodný způsob výuky psychohygieny v rámci průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova

The project of Text Analysis of Isabela of Parma´s correspondence as a means of Personal and Social Education
Abstract:
Práce představuje realizaci průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova skrze výukový projekt o historické postavě Isabele Parmské (1741-1763). V první části se zabývá teoretickým pozadím zvolené metody psychoedukace: teorie citové vazby, mentalizace a epistemická důvěra. V praktické části lze najít shrnutí realizace projektu na ZŠ Jeseniova. Reflexe projektu nabízí postřehy k zavádění mentalizace …more
Abstract:
The thesis describes the implementation of the cross-cutting theme ?Personal and Social Education? through an educational project based on the story of the historical figure of Isabella of Parma (1741-1763). The first part focuses on the theoretical background of the chosen method of psychoeducation: The Theory of Emotional Attachment, mentalization and epistemic Trust. The practical part summarizes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Magda Nišponská, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Janda, Prokop. Projekt analýzy dopisů Isabely Parmské jako vhodný způsob výuky psychohygieny v rámci průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova. Liberec, 2024. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Technical University of Liberec

Faculty of Science, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher Training for Lower Secondary Schools / DJ-OV