Werbung in der Deutschen Leipaer Zeitung - eine diachrone Analyse – Andrea SEIDLOVÁ, DiS.
Andrea SEIDLOVÁ, DiS.
Master's thesis
Werbung in der Deutschen Leipaer Zeitung - eine diachrone Analyse
Advertisement in The Deutsche Leipaer Zeitung - Diachronic Analysis
Abstract:
This diploma thesis analyses advertisements for drugstore in one of the most important peri-odical of the north Bohemia in the first half of the 20th century, in The Deutsche Leipaer Zeitung. The aim of the work is to determine the language instruments used in the advertise-ments that were published in two periods within 30 years, and to determine significants dif-ferencies or similarities.Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou reklamních textů na drogistické zboží, které se vyskyto-valy v Deutsche Leipaer Zeitung, jednom z nejvýznamnějších periodik severních Čech v první polovině 20. století. Cílem práce je specifikace jazykových prostředků v reklamních textech, které se vyskytovaly ve dvou obdobích s odstupem cca. 30 let a určení výrazných rozdílů nebo shod.
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 7. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Tereza Hrabcová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SEIDLOVÁ, Andrea. \textit{Werbung in der Deutschen Leipaer Zeitung - eine diachrone Analyse}. Online. Master's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Arts. 2019. Available from: https://theses.cz/id/i0o2ea/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
SEIDLOVÁ, Andrea. Werbung in der Deutschen Leipaer Zeitung - eine diachrone Analyse. Ústí nad Labem, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakultaJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / UNJL JO KS
Theses on a related topic
-
Die Nürnberger Gesetze im Spiegel der Deutschen Leipaer Zeitung
Andrea SEIDLOVÁ -
Die Gründung der Tschechoslowakei im Spiegel der Deutschen Leipaer Zeitung
Jitka KOPŘIVOVÁ -
Werbung in der regionalen deutschen Presse - eine diachrone Analyse
Veronika NOVÁKOVÁ -
Prostředky jazykové agrese v současné ruské publicistice (s důrazem na jazyk Kremlu)
Michal ŠŤASTNÝ -
Hudební jazyk a výrazové prostředky Juliana Lagea na desce Live in Los Angeles
Lukáš Šnábel -
Způsoby vyjádření jednotlivých sémantických situací českého dativu v germánských jazycích se zaměřením na jazyk anglický a německý
Jakub ŘÍHOVSKÝ -
Překlad písní z anglického jazyka do jazyka českého a použité jazykové prostředky
Lucie HRACHOVINOVÁ -
Vliv zdroje a elementů reklamy na efektivitu sociální reklamy na Instagramu
Lucie Komínková