Využití emočního apelu v reklamě - analytická studie - soubor kazuistik – Bc. Zuzana Radová
Bc. Zuzana Radová
Bachelor's thesis
Využití emočního apelu v reklamě - analytická studie - soubor kazuistik
The use of Emotional Appeal in Advertisement - Analytical Study - Set of Case Studies
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využitím emočních apelů v audiovizuální virální reklamě a jejich vlivem na virální potenciál reklamy. V rámci teoretické části je popsána problematika reklamy jako součásti marketingové komunikace, specificky pak problematika virální reklamy. Následně se práce zabývá výkladem teorie emocí a jejich významem v marketingu. Závěr teoretických východisek je věnován společným průnikům …moreAbstract:
In this thesis, we discuss the benefits of emotional appeals in audiovisual advertisement and their impact on the advertisement potential for becoming viral. In the theoretical section, problematics of advertisement like part of marketing communication, with focus on virality, is described. Furthermore, the theory of emotions and its significance in marketing are specified in this section. Discussion …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/zpz80/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
- Reader: PhDr. Marek Matějka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Emoční marketing a typologie osobnosti
Tereková Tereková -
Emoční marketing v neuromarketingu
Kateřina Tučková -
Apel na lítost jako forma manipulace v marketingu
Monika Montag -
Emoční marketing a jeho uplatnění v TV reklamě
Michaela Nováková -
Racionální versus emoční apely v reklamě
Gabriela Horáková -
Emoční apely v marketingové komunikaci bankovních služeb
Kristýna Čejdová -
Emoční apely a jejich využití v reklamě
Jan Valuch -
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova