Bc. Zuzana Radová

Bachelor's thesis

Využití emočního apelu v reklamě - analytická studie - soubor kazuistik

The use of Emotional Appeal in Advertisement - Analytical Study - Set of Case Studies
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využitím emočních apelů v audiovizuální virální reklamě a jejich vlivem na virální potenciál reklamy. V rámci teoretické části je popsána problematika reklamy jako součásti marketingové komunikace, specificky pak problematika virální reklamy. Následně se práce zabývá výkladem teorie emocí a jejich významem v marketingu. Závěr teoretických východisek je věnován společným průnikům …more
Abstract:
In this thesis, we discuss the benefits of emotional appeals in audiovisual advertisement and their impact on the advertisement potential for becoming viral. In the theoretical section, problematics of advertisement like part of marketing communication, with focus on virality, is described. Furthermore, the theory of emotions and its significance in marketing are specified in this section. Discussion …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2018
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication