Analýza vlivu značky na kupní rozhodování spotřebitelů v internacionálním kontextu – Kateřina Komárková
Kateřina Komárková
Diplomová práce
Analýza vlivu značky na kupní rozhodování spotřebitelů v internacionálním kontextu
The analysis of the brand influence on customers' decisions in the international context
Anotace:
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda znalost značky ovlivňuje spotřebitele ve volbě tabulkové čokolády i dílčím hodnocení vlastností a tyto závěry mezi sebou následně porovnat na vybraných trzích. Jako základní metoda výzkumu je zvolen experiment, založený na komparaci výsledků slepého a otevřeného testování. Práce také obsahuje teoretický pohled na značku a kritickou analýzu vztahů mezi prvky …víceAbstract:
The aim of this thesis is to analyze the influence of the brand on customers' decisions as well as on their perceptions of quality. These results will be compared in terms of cultural differences on selected markets. The basic methodology is an experiment based on comparison of blind and open tests. This thesis includes also a theoretical part focusing on the brand and the critical analysis of relations …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 6. 2014
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/55620
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2015
- Vedoucí: Jana Boučková
- Oponent: Milada Selecká
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/55620
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Re-orientalism as a Writing Strategy: Generational Gaps or Cultural Differences in Jhumpa Lahiri's The Namesake and Amy Tan's The Joy Luck Club
Lucia Tupá -
Transfer of Cultural Differences in the Czech Dubbing of The Simpsons
Tereza Raková -
The Effect of Cultural Differences on Communication between Czechs and Americans
Klára Ficová -
The influence of cultural differences on the effectiveness of advertising appeals in social media ads in case of gen Z from Czechia, Finland and Turkey
František Hendl -
Cultural differences compared between Germany and the United States on the example of pharmaceutical industries and the Hofstede´s long-terms-short-term orientation dimension
Haci Hasan Polat -
Cultural differences and preparation of Ukrainian refugee students for the Czech work environment
Jelizaveta Sokolova -
Exploring the perceived impact of cultural differences on ethical behavior of expatriate managers and their Czech team members
Elina Grishaeva -
Czech-Mexican trade cooperation with regard to cultural differences
Kristýna Pokorná