Rozvoj řeči a komunikace u dětí s lehkou mozkovou dysfunkcí – Ivana PETRŽELOVÁ
Ivana PETRŽELOVÁ
Bakalářská práce
Rozvoj řeči a komunikace u dětí s lehkou mozkovou dysfunkcí
ADHD-Affected Children?s Speech Development
Anotace:
V této bakalářské práci se zabývám problémy s komunikací u dětí s LMD. Teoretická část shrnuje poznatky z oblasti odborné literatury vymezením pojmů řeči a komunikace. Zabývá se vývojem dětské řeči, vymezením jednotlivých jazykových rovin v ontogenezi řeči, narušenou komunikační schopností. Dále popisuji pojmy LMD, ADHD, věnuji se jejich příznakům, příčinám, diagnostice, terapii. Detailněji se pak …víceAbstract:
This Bachelor Thesis deals with issues related to communication with children with brain dysfunctions, such as ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). The theoretical part summarizes knowledge in the field of specialized literature through definitions of speech and communication concepts. It focuses on development of children?s speech, qualification of individual language levels in speech …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 4. 2009
Zveřejnit od: 8. 4. 2009
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 5. 2009
- Vedoucí: Mgr. Dagmar Dedrle Vavrošová
Citační záznam
Jak správně citovat práci
PETRŽELOVÁ, Ivana. Rozvoj řeči a komunikace u dětí s lehkou mozkovou dysfunkcí. Ostrava, 2009. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2009
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 8. 4. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Souvislosti narušení komunikační schopnosti žáků ve foneticko-fonologické jazykové rovině a hyperkinetické poruchy u žáků prvních ročníků základní školy.
Monika SVOBODOVÁ FRIŠOVÁ -
Komunikační schopnosti u dítěte se sluchovým postižením a poruchou chování
Kateřina Richterová -
Rozvoj komunikační schopnosti u dítěte s poruchou autistického spektra
Lenka Černohousová -
Specifika komunikační schopnosti žáků s mozkovou obrnou
Veronika Klvačová -
Lehká mozková dysfunkce
Jana Kopecká -
Lehká mozková dysfunkce
Pavla Procházková -
Lehká mozková dysfunkce u dětí mladšího školního věku
Marcela Polanská -
Vliv lehké mozkové dysfunkce na výchvou dětí v mateřské škole
Erika Hanáková