Sekundární vypružení osobních podvozků – Ondřej DVOŘÁK
Ondřej DVOŘÁK
Bakalářská práce
Sekundární vypružení osobních podvozků
Secondary suspension of passenger chassis
Anotace:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh konstrukce podvozku osobního železničního vozu. V provedené rešerši byly ukázány různé provedení sekundárního vypružení osobních vozů. Hlavním cílem bylo vytvořit koncept Jakobsova podvozku. Součástí návrhu je rám podvozku svařované skříňové konstrukce z podélníků a příčníků. Brzdný systém je řešen pomocí kotoučových brzd s vlastním brzdovým válcem a mechanismem …víceAbstract:
This bachelor's thesis focuses on the design of a bogie for a passenger railway vehicle. The conducted research showcased various implementations of secondary suspension in passenger cars. The main objective was to create a concept for a Jakobs bogie. The design includes a welded box frame construction of the bogie made from longitudinal and transverse beams. The braking system is imple-mented using …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 5. 2024
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Ing. Jiří Kořínek
Citační záznam
Jak správně citovat práci
DVOŘÁK, Ondřej. Sekundární vypružení osobních podvozků. Plzeň, 2024. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta strojní
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta strojníVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI
Fakulta strojníBakalářský studijní program / obor:
Strojní inženýrství / Konstruování strojů a technických zařízení
Práce na příbuzné téma
-
Magnetoreologický tlumič s krátkou časovou odezvou pro podvozek kolejového vozidla
Karel Šebesta -
Konstrukční řešení podvozku kolejového vozidla s využitím optimalizačních metod
Pavel KARAS -
Dynamické vlastnosti vozidla s podvozky s vnitřním rámem
Jiří Šlapák -
Návrh vedení dvojkolí a prvotního vypružení pro podvozek s vnitřním rámem
Adam Novák -
Nákladní podvozek three-piece bogie v evropských podmínkách
Jan Pulda -
Návrh vnitřního rámu pro podvozek typu Jakobs
Martin Staněk -
Konstrukční návrh posunovacího zařízení pro kolejová vozidla
Jan Horelica -
Studie primárního a sekundárního vypružení podvozku vysokorychlostní jednotky
Michal Mihulec