Petra Macejová

Bachelor's thesis

Firemní kultura IKEA

Organisation culture of IKEA
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá firemní kulturou IKEA, která zaujímá významné postavení na českém trhu s nábytkem. První kapitola vysvětluje vliv kulturních odlišností na organizaci firmy a uvádí typy mezinárodních firem. Druhá část představuje základní informace o společnosti IKEA a popisuje její vizi, hodnoty, vztahy s veřejností a společenskou odpovědnost.
Abstract:
This bachelor thesis is focused on the organisation culture of IKEA, which takes significant share of the Czech furniture market. The first chapter explains effect of cultural differencies on enterprise organisations and introduces types of international companies. Second chapter presents basic information on IKEA company and describes its vision, values, public relations and social responsibility …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 3. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 6. 2009
  • Supervisor: Františka Müllerová
  • Reader: Petra Voříšková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/15409