Aneta Hipčová

Bachelor's thesis

Humor a vtip v reklamě

Humor and wit in advertisement
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje problematice reklam, zejména těch, ve kterých se objevuje humor a vtip. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V první části jsou popsány marketingové aktivity, psychologie reklamy a humor a vtip v reklamě. Druhá část je věnována představení mobilního operátora společnosti Vodafone, konkrétních reklam a vlastnímu kvantitativnímu výzkumu. Cílem výzkumu je zjistit …more
Abstract:
This thesis is focused on the advertisements mainly those where humor and wit have appeared. Thesis is divided into two parts, theoretical and practical one. In the first part the marketing activities, psychology of the advertisement, humor and wit in advertisement are described. The second part is focused on mobile operator Vodafone, particular advertisements as well as on the own quantitative research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 3. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2013
  • Supervisor: Radek Tahal
  • Reader: Jitka Černá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/36637

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management