Aneta Hipčová
Bachelor's thesis
Humor a vtip v reklamě
Humor and wit in advertisement
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje problematice reklam, zejména těch, ve kterých se objevuje humor a vtip. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V první části jsou popsány marketingové aktivity, psychologie reklamy a humor a vtip v reklamě. Druhá část je věnována představení mobilního operátora společnosti Vodafone, konkrétních reklam a vlastnímu kvantitativnímu výzkumu. Cílem výzkumu je zjistit …moreAbstract:
This thesis is focused on the advertisements mainly those where humor and wit have appeared. Thesis is divided into two parts, theoretical and practical one. In the first part the marketing activities, psychology of the advertisement, humor and wit in advertisement are described. The second part is focused on mobile operator Vodafone, particular advertisements as well as on the own quantitative research …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 3. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/36637
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2013
- Supervisor: Radek Tahal
- Reader: Jitka Černá
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/36637
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
La teoría del humor y la traducción del humor audiovisual en el largometraje La Vida de Brian por Los Python
Anna MORALES -
Mezigenerační rozdíly ve smyslu pro humor
Tereza Zapletalová -
Humor dětí předškolního věku
Helena Heinrichová -
Humor a šikana v pracovním prostředí
Adéla Seidelmannová