Technická podstata žesťových nástrojů – Michal Bergmann
Michal Bergmann
Bakalářská práce
Technická podstata žesťových nástrojů
Technical nature of brass instruments
Anotace:
Tato práce obsahuje informace o akustice a základních fyzikálních vlastnostech hudebních nástrojů.Rovněž je zde vysvětleno fungování temperovaného a přirozeného ladění a jejich vztah.Podrobněji se práce věnuje žesťovým nástrojům, jejich fyzikálními vlastnostmi a omezeními. V poslední kapitole je pak podrobně vysvětleno fyzické fungování pozounu na příkladu dvojzápojkového bastrombónu.Vše je vysvětleno …víceAbstract:
This thesis contains informations about basic physical and acoustic attributes of musical instruments. It also explains the principle of natural and temperated tuning and their relation. The thesis is focused on the brass instruments, their physical properties and limits. In the last chapter is then explained in detail physical functioning of the trombone on example of two-valve base trombone. Everything …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
žesťové nástrojeKlíčová slova
hudební nástrojářstvíKlíčová slova
hudební akustikaObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2014
- Vedoucí: Jiří SUŠICKÝ
- Oponent: Karel MALIMÁNEK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Pozoun
Práce na příbuzné téma
-
Praktická akustika hudebních nástrojů pro ZŠ
Tereza Černíková -
Náměty do hodin fyziky se zaměřením na hudební akustiku
Barbora Hodesová -
Experimenty ve výuce akustiky: Fyzika hudebních nástrojů
Natálie Faltová -
Sylva Lacinová pro sídliště Brno-Kohoutovice: vznik a realizace soch Hudba a Hudba z Kosmu
Eliška Hudáková -
My jsme hudba a hudba jsme my: Jak může zasahovat život onlife do našich identit, případová studie služby Spotify
Barbora Jurašková -
Dechová a cimbálová hudba na Břeclavsku se zaměřením na dechovou hudbu Legrúti
Michal Podrazil -
Hudba ve filmech Tima Burtona - Danny Elfman a filmová hudba
Anežka POŘÍZKOVÁ -
Hudba jako film, film jako hudba
Martin Klusák