Bc. Petr Petz
Diplomová práce
Interkulturální management
Intercultural management
Anotace:
Diplomová práce je zaměřena na zjištění vlivu národní kultury na způsob komunikace, spolupráce a obchodu mezi českými a zahraničními zástupci nadnárodních společností v České republice a Německu. Teoretická část práce je věnována vymezení stěžejních teoretických poznatků týkajících se interkulturního managementu, komunikace a způsobů jednání dle nejnovějších poznatků a studií v daných oborech. V této …víceAbstract:
This thesis focuses on the influence of the national culture on the way of communication, cooperation and trade between the Czech and foreign representatives of multinational companies in the Czech Republic and Germany. The theoretical part of the thesis is devoted to the definition of fundamental theoretical knowledge on intercultural management, communication and behaviour according to the latest …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xmsgw/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 6. 2013
- Vedoucí: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Oponent: doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Forms and functions of speech acts in marketing and intercultural communication and their impact on corporate marketing communication results
Mariya Belozyorova -
Intercultural Communication Challenges in Learning Chinese as a Second Language
Gabriela Gábrišová -
Perception in Intercultural Communication
Kateřina Šánková -
Intercultural Communication and International Relations: An analysis of Chinese, American and Arabic cultures
Alicia Alejandra Aguiar Leiva -
Intercultural communication in the management of tourism
Zdeněk Hofman -
Role of intercultural communication in hospitality industry: Swiss hospitality meeting the culture of the Gulf State
Vazifa Imanova -
Culture Shock as a Barrier to Intercultural Business Communication
Lujza Čajková -
Time Perception across Cultures and Its Impact on Intercultural Business Communication
Tatiana Vajzerová