Karolína Břinková

Bachelor's thesis

Možnosti vstupu české oděvní značky Odivi s.r.o. na německý trh

The possibilities of launching a Czech fashion brand ODIVI s.r.o. on the German market
Abstract:
V teoretické části jsou zpracovány informace o fungování českých oděvních salonů v minulém století. Na ně navazuje analýza českého textilního průmyslu v současnosti. Dále se tato část věnuje možnostem vstupu firmy na zahraniční trh a mezinárodnímu marketingu se zaměřením na oděvní značku. V praktické části je analyzován německý trh, německý zákazník a představeny netradiční možnosti, jak ho zaujmout …more
Abstract:
The theoretical part is about Czech fashion designers between 1918 and 1948. The analysis of the current situation of Czech textile industry is described and confronted with a situation on the German market. The second part describes fashion marketing and its practising by ODIVI s.r.o. New and innovative ways of creating a business plan for a fashion designer are described. The goal is to find possibilities …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 5. 2018
  • Supervisor: Miroslava Zamykalová
  • Reader: Iva Burkertová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/72739