Vliv reklamních kampaní na nákupní chování spotřebitele – Marek Putna
Marek Putna
Bachelor's thesis
Vliv reklamních kampaní na nákupní chování spotřebitele
Influence of advertising campaigns on consumer buying behavior
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu vlivu reklamních kampaní na nákupní chování spotřebitele. V teoretické části popisuje legislativní východiska, základní pojmy v oblasti spotřebitele a reklamy. Vymezuje obecné znaky spotřebitele, faktory ovlivňující nákupní chování, rozhodovací proces a ochranu spotřebitele. Dále objasňuje význam reklamy, její vznik, funkce, rysy a rozdělení. Empirická část je …moreAbstract:
The bachelor thesis is focused on the analysis of the influence of advertising campaigns on consumer buying behavior. The theoretical part describes the legislative background, basic concepts in the field of consumer and advertising. It defines the general characteristics of the consumer, factors influencing purchasing behavior, decision-making process and consumer protection. It also explains the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zdeněk Sedláček
- Reader: Jitka Ludvíková, Mgr.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Bachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Faktory ovlivňující nákupní rozhodování českých spotřebitelů
Kristýna Holasová -
Chování vybrané generace spotřebitelů při nákupu potravin
Tereza Štorchová -
Kupní chování spotřebitelů
Lucie LANDOVÁ -
Analysis of the efficiency of social media for the marketing campaign in a company
Valeriia Malakhovskaia -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Covid-related change in consumer behavior in rural Pakistan
Muhammad Usman Riaz -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Consumer Behaviour in the Food Supplement Market
Viktorie Štorková