Marek Putna

Bachelor's thesis

Vliv reklamních kampaní na nákupní chování spotřebitele

Influence of advertising campaigns on consumer buying behavior
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu vlivu reklamních kampaní na nákupní chování spotřebitele. V teoretické části popisuje legislativní východiska, základní pojmy v oblasti spotřebitele a reklamy. Vymezuje obecné znaky spotřebitele, faktory ovlivňující nákupní chování, rozhodovací proces a ochranu spotřebitele. Dále objasňuje význam reklamy, její vznik, funkce, rysy a rozdělení. Empirická část je …more
Abstract:
The bachelor thesis is focused on the analysis of the influence of advertising campaigns on consumer buying behavior. The theoretical part describes the legislative background, basic concepts in the field of consumer and advertising. It defines the general characteristics of the consumer, factors influencing purchasing behavior, decision-making process and consumer protection. It also explains the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zdeněk Sedláček
  • Reader: Jitka Ludvíková, Mgr.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.