Bc. Marie Ryklová
Master's thesis
Etika v reklamě v ČR a zahraničí
Ethics in the advertising in Czech republic and abroad
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou etiky v reklamě. Jejím cílem je porovnání situace v ČR a v zahraničí z hlediska etiky v reklamě a provedení analýzy vybraných aspektů etiky v reklamní tvorbě. Teoretický popis reklamy spolu se zařazením reklamy do marketingové komunikace je obsažen v první kapitole. V kapitole druhé je popsán smysl a činnost orgánů zabývajících se regulací reklamy jak v ČR, tak …moreAbstract:
The diploma thesis is focused on the issue of ethics in advertising. The aim is to compare the situation in the Czech republic and abroad and to analyze selected aspects of ethics in the advertising world. Theoretical description of advertising and the role of advertising in marketing communications is contained in the first chapter. The second chapter describes the purpose and activities of the institutions …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 2. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Hana Jahodová, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Management in the Global Environment
Theses on a related topic
-
Regulace sexistické reklamy
Barbora Urvová -
Informační etika v současné společnosti
Gabriela Kmiťová -
Etika půdy v díle A. Leopolda a J. B. Callicotta
Irena Loudová -
Etika v podnikatelské činnosti
Pavla Podolníková -
Low cost, Low tech
Terezie DOLEŽALOVÁ -
Low cost, low tech
Anna STRAKOVÁ -
LOW COST, LOW TECH
Markéta BLAŽKOVÁ -
LOW COST, LOW TECH
Kristýna MAREŠOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights