Influence of consumers' lifestyle on purchasing fast fashion products – Ing. Valentina Malievskaia
Ing. Valentina Malievskaia
Diplomová práce
Influence of consumers' lifestyle on purchasing fast fashion products
Influence of consumers' lifestyle on purchasing fast fashion products
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na to, jak životní styl spotřebitelů ovlivňuje jejich nákupní rozhodnutí v segmentu rychlé módy. Studuje, jak se v posledních stoletích proměnila móda a jak se objevily takové jevy jako „rychlá móda“. Studie zkoumá, jak životní styl spotřebitelů ovlivňuje rozhodovací proces při nakupování, zejména v módním segmentu. Kromě toho je pozornost věnována životnímu stylu „generace …víceAbstract:
The Diploma Thesis focuses on how the consumers’ lifestyle affects their buying decision in fast fashion segment. It studies how fashion transformed during the last centuries and how such a phenomena as “fast fashion” appeared. The study investigates how the lifestyle of consumers influences decision-making process while they are doing shopping, especially in fashion segment. In addition, attention …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 5. 2019
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/jsb7c/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2019
- Vedoucí: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
- Oponent: MSc Mirela Moldoveanu
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketing Communication
Práce na příbuzné téma
-
Lifestyle and Consumer Culture: “Freelance as a new form of lifestyle”
Hanna Nimchuk -
Impacts of Ethnocentrism and Country of Origin on Purchase Decision in Tanzania
Grace Edward Mbwiga -
The Impact of Covid-19 on Consumer Purchase Decision of Luxury Products in the Kingdom of Saudi Arabia
Raoah Marghalani -
Consumers use and understanding of food label information and effect on their purchase decision: Case study in Accra, Ghana
Abdul Rahman Ghartey -
The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision
Nicole Procházková -
The Influence of Advertisements on Preschool Children and Their Roles in the Purchase Decision Making Process
Kateřina Šenková -
The Impact of Country of Origin on Consumer Purchase Intentions
Sabina Rzayeva -
The Impact of CSR Practices on the Czech Buying Decision Process within the Luxury Fashion Industry
Kristýna Miturová